.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مواد غذایی مضر برای کبد را بشناسید

رژیم غذایی و کبد شما ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. کبد یکی از اعضای حیاتی در روند هضم غذاست که با تولید مایع صفرا باعث تجزیه غذا شده و اسید آمینه ها- منبع تغذیه کننده ی انرژی مغز- را به گلوکز تبدیل می کند.

کبد همچنین درجداسازی مواد غذایی بی ارزش مانند الکل و سمومی که در خون انباشته می شوند نقشی تعیین کننده دارد. همانطور که کبد درسوخت و ساز بدن تأثیر دارد، غذایی که شما می خورید نیز می تواند تأثیرات زیان آوری بر کبد داشته باشد، اگر به میزان زیاد باشد.
- پروتیین بیش از حد
پژوهشگران بر این عقیده اند که رژیم های غذایی با پروتیین زیاد که مصرف کربوهیدرات را محدود می کند، اگر به مدت طولانی ادامه داشته باشد، اثرات مخربی برسلامتی دارد. البته نارسایی های کبد تنها یکی از نتایج منفی احتمالی این نوع رژیم هاست. چرا که مصرف پروتیین بیش از حد، فشار زیادی را به کبد وارد می کند. وظیفه ی کبد حذف مواد زایدی ست که در زمان هضم پروتیین ها تولید می شود، زمانی که این مواد زاید بیش از حد باشد به نارسایی کبد منجر می شود.
در بررسی ارتباط و وابستگی بین رژیم غذایی و بیماری های کبد، محققین به این نتیجه رسیده اند که افرادی که در رژیم غذایی خود پروتیین زیاد مصرف می کنند بیشتر در معرض بیماری، مرگ ناشی از سیروز کبدی یا سرطان کبد هستند.
- - قند زیاد
اگر شما دچار بیماری کبد چرب غیر الکلی هستید، باید مصرف نوشیدنی های شیرین را کاهش دهید. مصرف نوشیدنی های حاوی قند ارتباط زیادی با افزایش چاقی و دیابت و همچنین بیماری های کبد دارد. طبق نظر محققین، مصرف فروکتوز در افراد مبتلا به کبد چرب بالاتر است و منجر به تصلب بافت ها در این بیماران می شود. افراد بالاتر از ۴۸سال که مصرف قند روزانه ی آنها بالاست، بسیار بیشتر در معرض ابتلا به آماس کبد (التهاب و تورم کبد) هستند. با کم کردن میزان مصرف قند می توان به سادگی پیشرفت بیماری کبد چرب را کاهش داد.
- الکل
اگر بخواهیم در مورد واژه ی الکل بحث کنیم باید در بخش نوشیدنی ها گنجانده شود تا غذاها، ولی در بررسی علل مشکلات کبد و رژیم غذایی حتمأ باید به آن اشاره کرد. مصرف طولانی مدت الکل موجب آسیب شدید کبد شده که با عطش، یرقان، اختلالات ذهنی، احساس خستگی و تب و بسیاری علایم دیگر همراه است. حقیقت تلخ این است که به محض بروز سیروز کبد، آسیب وارد شده جبران ناپذیر است و شاید پیوند کبد تنها گزینه ی ممکن باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بهمن سوخته سرایی 13 شهريور 1391
ازاطلاعاتی که دراختیارمان گذاشتیدبسیار سپاسگزاریم.ازاستان گلستان-علی ابادکتول

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.